Een van de eerste gedachten die u zult hebben na het lezen over de achtergrond van Dr. Anontella Tostis is, maar wanneer heeft ze geslapen? Je krijgt tenslotte geen haaraandoening die naar jou is vernoemd – het is Tosti alopecia voor het geval je je dat afvroeg – zonder veel moeite te doen.

Als een wereldberoemde expert in haaraandoeningen, een professor in klinische dermatologie aan de Universiteit van Miami, de auteur van meer dan 600 wetenschappelijke publicaties en een medisch adviseur van Keeps, heeft ze het duidelijk erg druk. Dus ze hadden geluk dat ze de tijd nam om met ons te gaan zitten en een beetje over haar ervaring te praten.

Vertel Ons Iets Over Jezelf En Wat Je Opleidingsachtergrond Is.

Ik ben nu de Fredric Brandt bijzonder hoogleraar dermatologie aan de Universiteit van Miami. Ik heb mijn medische school en opleiding in dermatologie gedaan in Bologna, Italië, de oudste universiteit ter wereld, en ik heb mijn academische carrière in Bologna gedaan, waar ik hoogleraar dermatologie was voordat ik in 2010 naar Miami verhuisde.

Hoe Ben Je Geïnteresseerd Geraakt In Haaruitval?

Toen ik jong was en geïnteresseerd in haarbiologie, ontmoette ik Dr. William Montagna, een goede vriend van de familie. Ik was dermatoloog toen ik haaraandoeningen begon te bestuderen. Ik begon in 1982 ook een kliniek aan de Universiteit van Bologna die zich toelegde op haaraandoeningen. Deze kliniek was de eerste ter wereld, omdat er toen niet veel mensen in haar geïnteresseerd waren.

Ik was een van de stichtende leden van de European Hair Research Society in 1989. Ik ben nu de voorzitter van de EHRS en secretaris/penningmeester van de American Hair Research Society en de World Trichoscopie Society. Daarnaast heb ik meer dan 600 peer-reviewed artikelen geschreven en ben ik de redacteur of mederedacteur van 30 boeken en de hoofdredacteur van Skin Appendage Disorders, een medisch tijdschrift gewijd aan haar en andere huidaanhangsels (nagels en klieren).

Welk Verhaal Over Haaruitval Is Jouw Favoriet?

Recent nieuws is dat een Zuid-Koreaanse onderzoeker met succes allogene haarzakjesoverdracht bij muizen heeft uitgevoerd. Om dendritische celgroei te elimineren en afstoting van transplantaten te voorkomen, gebruikten ze UVB-straling op de donormuizen. Dit kan de eerste stap zijn in allogene (dat is wanneer je haar van een donor neemt) mensenhaartransplantatie.

Wat Is De Meest Gestelde Vraag Die Uw Patiënten U Stellen?

Krijg ik ooit mijn haar terug?

Wat Kunt U Doen Om Deze Vraag Te Beantwoorden?

Het hangt af van de diagnose. Ik zal uitleggen dat haarverlies bij mannen zal verbeteren met de behandeling, maar niet met al het haar. Daarom is het zo belangrijk om zo snel mogelijk met de behandeling te beginnen.

Welk Advies Zou Je Iemand Geven Die Last Heeft Van Haaruitval?

Wacht niet! U zult de meest effectieve resultaten zien als u zo snel mogelijk aan de slag gaat.